Interim personalchef

Jag agerar som din tillfälliga personalchef på del- eller heltid under en kortare eller längre period. Mitt fokus och min leverans styrs av ert verksamhetsbehov som uppstår vid:

  • Tillfällig frånvaro av ordinarie personalchef
  • Tillfällig vakans under tiden som ny personalchef rekryteras
  • Tillfälliga projekt eller förändringsinitiativ inom personalområdet som ska initieras och implementeras
  • Efterfrågan av specifik kompetens inom visst personalområde, till exempel arbetsrätt och rehabilitering
  • Kontinuitet och professionalism i er personalfunktion trots tillfällig vakans eller implementering av förändringsprojekt
  • Tillgång till specifik kompetens inom personalområdet
  • Nytt perspektiv på hur er personalfunktion kan utvecklas ytterligare

Uppstart av vårt samarbete

För att säkerställa en smidig start på vårt samarbete och maximera chansen till en framgångsrik leverans följer vi tillsammans nedanstående process:

Steg 1

Vi träffas för ett inledande möte där du berättar om er situation, utmaningar, mål och önskemål för vårt samarbete.

Steg 2

En nuläges- och behovsanalys sker på plats i er verksamhet under cirka två arbetsdagar. Upplägg och tidsåtgång styrs av ert nuläge, antal medarbetare, mål och omfattning på önskad insats.

Steg 3

Ett förslag på uppdragsplan inkl. tidsplan presenteras för er. När vi är överens om planen formaliseras detta i ett skriftligt konsultavtal.

Steg 4

Uppdraget startas enligt överenskommelse. Regelbundna utvärderingar sker med dig för att bedöma framsteg mot målen och identifiera eventuella justeringar som behöver göras av planen.